Sanur Beach vs Kuta Beach

Bali 2.päivä

Hotellimme Swastika Bungalows tarjoaa vierailleen aamiaisen joa päivä kl0 06.30-10.00.

No tämähän tarjous piti heti käyttää hyväkseen!

Huolimatta siitä että olin valvonut lähes tauotta puolisentoista vuorokautta ei Nukkumatti ollut heittänyt silmiini tarpeeki unihiekkaa.

Olin aamiasella tasan klo 06.30.

Unen vähyys saattoi johtua myös siitä että vuoteessani on vain yksi tyynyt ja sekin ihan liian ohut.Aamiasbuffetin kahvina tarjottava kuuma litku oli jotain selaista etten muista aiemmin maistaneeni. Väriltään se muistutti vain etäisesti kahvia ja maultaan ei lainkaan.

Join kaksi kupillista.

Keittiöstä voi tilata kananmunansa haluamallaan tavalla valmistettuna. Otin munakokkelin.

Lisäksi siellä oli leipää, croissantteja, pekonia hedelmiä, juustoa ja jotain nuudelimössöä.

Olin aikas täynnä kun pääsin takaisin kämpille.

Muutaman tunnin lepäilin ja sitten OP paotti minut mukaansa kylille. Pakkohan se oli.

swastika

Kävelimme pääkatua pitkin pohjoiseen vältellen käsivarressa roikkuvia kaupustelijoita jotka olivat ehdottomasti sitä mieltä että olisin juuri nyt tarvinnut esimerkiksi ison kikkelin muotoisen korkinavaajan!

Mikä saa heidät kuvittelemaan että haluaisin ostaa ison kikkelin muotoisen korkinavaajan?

Enköhän minä itsekin osaa mennä kauppaan jos ehdottomasti mieleni tekee ostaa iso kikkelin muotoinen korkinavaaja!

Lisäksi koko ajan joku oli tarjoamassa hierontaa tai kuljetusta jonnekin pois.

Tuli ärähdettyä parikin kertaa ehkä turhankin voimakkaasti, mutta en voi sietää sitä ettei ihmisen anneta kulkea rauhassa.

katunäkymä

Pysähdyimme räässä irkkupaikassa jonka viehättävä tarjoilijatar kertoi ettei muista koska olisi ollut näin kuuma sadekaudella. Kuulemma paikallisetkin ovat ihan helisemässä ja kaikki toivovat virkistävää sadetta.

OP katseli netistä että sadetta on luvattu, mutta eipä ole näkynyt.

Siinä istuskellessamme näime kuinka pieni sylikoira pääsi emännältään karkuun ja juoksenteli keskelle vilkasliikenteistä katua. Olin aivan kauhuissani ja niin oli emäntäkin joka pinkoi hurttansa perässä skoottereita ja autoja väistellen.

Loppu hyvin kaikki hyvin, koira pääsi jälleen hihnan jatkeeksi ja emäntäkin hymyili.

Käytiin ihmettelemässä jotain pikku temppeli, yhtä niistä muutamasta joita joka paikka on väärällään. Ihan hienohan se oli.

jellonapatsas rumilus temppeli temppeli2

Sitten rantsuun.

Asumme Sanurissa jonka ranta on noin neljä kilometriä pitkä. Uimaan on helppo mennä kun vesi on koko ajan lämmintä ja hieno valkoinen hiekka tuntuu mainiolta jalassa. Joutuu tosin kahlaamaan melko pitkään jos haluaa ettei jalat pohjaan kosketa.

melojat melooo merijapalut opmerestä pitkäranta puubanaani uimarityttö

OP kävi uiskentelemassa minun tyytyessä istumaan varjossa palmun alla. Jossain vaiheessa savukkeeni loppuivat ja kävelin läheiseen kauppaan jossa myyjätyttö myi minulle pari askia indonesialaista maustetupakkaa joka osoittautui kamalaksi.

Hyvä tuliainen jollekin!

Lisäksi tuo hymyilevä tyttö koetti huijata minulta vaihtorahoja antaessaan 30 000 rupiaa eli noin 2 euroa.

Suutuin.

Ei se summa iso ole mutta en pidä rosmoista!

Tyttö sai kuulla kunniansa ja poistuin paikalta nyrkkiäni puiden tytön itkeskellessä tiskin takana.

Kun tuossa jumalattomassa kuumuudessa oimme muutaman tunnin talsineet oli aika siestan.

Kun olo alkoi jälleen olla jonkinlainen suuntasimme kadun varteen ja hyppäsimme taksiin suuntanamme Kutan kaupunki.

Kuta on paikka josta olen kuullut paljon pahaa ja paljon hyvää. Se on kuulemma kuin australialaisten kanarian saaret ja meno on skitsofreeninen.

Pakkohan se oli itse kokea.

Taksimatkan aikana nähtiin liikenneympyrässä laiduntavia lehmiä ja jos jonkinlaista kummaa.

Jamie Oliverilla näytti olevan siellä ravintolansa ja Sheraton hotelli kurkotti kohti taivasta.

Kauheasti ihmisiä verrattuna Sanuriin, rakkaaseen kotikaupunkiimme.

Oli siellä Hard Rock Cafekin. Emme menneet.

Kauppiaita oli vielä enemmän kuin Sanurissa eli jumalattoman paljon. Koko ajan sai olla pois työntämässä.

Treehouse Innissä otimme oluet ja sitten käveltiin ja hikoiltiin.

Lopulta päädyimme bailukadulle jossa sitten olikin hulinaa joka lähtöön. Tyttökauppiaita ja muuta rupusakkia oli riesaksi asti joten menimme yhteen baariin jossa livebändi soitti rokkia ja keski-ikäiset aussirouvat nolasivat itseään tanssimalla ja elämöimällä estottomasti allit heiluen.

rock

Kävimme toisessakin paikassa livebändiä kuuntelemassa ja naureskelemassa eräälle perheelle jonka pojalla oli synttärit. Sankaria sitten juotettiin perheen toimesta siihen malliin ettei jalat enää kantaneet.

Esimerkillisiä vanhempia!

Kuta oli pettymys.

Olihan siellä paljon hulinaa ja vilskettä, mutta minä alan olla vanha ja haluan rauhaa ja seesteisyyttä, sellaista kuin Sanurissa.

Otimme taksin ja ilmoitimme määränpäämme. Kuski taasen ilmoitti että se maksaa 150 000 rupiaa. Matka toisinpäin oli maksanut noin 80 000 joten kiletäydyin maksamasta kiskurihintaa. Hiukan aikaa keskusteltuamme suostuin 120 000 summaan kun en jaksanut kiistellä.

Oi veikkoseni, onhan minulla varaa!

Kävimme vielä yhdet juomassa jo tutuksi tulleessa Bali Pubissa jonka edessä oli muutama ilotyttö meille silmää iskemässä.

Eivät saaneet meistä asiakkaita

Sitten kämpille ja nukkumaan.

Rakkauden rantahiekka kutittaa varpaiden väissä